Hae
Katri Gruner

Ai mitäkö söin yhden päivän aikana??

Siitä täytyy olla vähintään vuosi kun olen tehnyt viimeksi ”mitä söin päivän aikana?” -postauksen. Muistelen, että tämä on ollut yksi toivotummista postausaiheista jo edellisen Fit you too- blogin aikana. Voin muuten paljastaa, että blogini kävijähuippu (lähes 100 000 sivulatausta kuukaudessa) sijoittuu aikaan, kun jaoin paljon ilmaisia ruokavalio- ja treenivinkkejä. Silloin niitä ei ollut somessa saatavilla vielä niin paljon mitä nykyään ja esimerkiksi nettivalmennuksia ei myynyt oikein kukaan.

Valitsin tähän postaukseen sunnuntain syömiset. Haluan korostaa, etten valinnut tätä päivää siksi, että syömäni ruoka olisi jotenkin todella esimerkillistä. Valitsin tarkoituksella rennomman päivän, koska viikonloppuna syön aika lailla mitä huvittaa. En noudata mitään ruokavaliota, mutta kiinnitän huomiota monipuolisuuteen ja koetan joka päivä syödä paljon kasviksia.

Ennen söin jopa viisi kertaa päivässä, mutta nykyään harvemmin. En vaan jaksa, enkä ehdi olla syömässä koko ajan! Syön joka päivä kolme, max. neljä kertaa ja aina aamupalan ja kaksi lämmintä ateriaa. En laske kaloreita , mutta sen sijaan mittaan omaa aktiivisuuttani uudella kellollani.

Tässä kuitenkin sunnuntaina eväät.

Aamiainen klo.10:20:

Tuorepuuro, kananmuna, kaksi pekonia ja kaksi kuppia kahvia

Nukuin sunnuntaina melko myöhään, eli heräsin vasta yhdeksän jälkeen. Aamuuni kuuluu aina kahvi kauramaidolla ja sunnuntaisin meillä on yleensä tarjolla myös jotain extraa, kuten tänäkin aamuna: pekonia ja keitettyjä munia. Olin tehnyt lauantai-iltana tuorepuuron valmiiksi jääkaappiin odottamaan ja syön puuroa lähes joka päivä jossain muodossa. Tuorepuuroon sekoitin kaurahiutaleita, maustamatonta jugurttia, vehnäleseitä, chiasiemeniä, puolikkaan banaanin ja omenasosetta. Puuron päälle laitoin cashew-pähkinöitä, siemensekoitusta ja muutaman kuivatun aprikoosin.

Tuorepuuron jälkeen otin myös vitskut, eli D-vitamiini, B-vitamiinin ja kollageenin.

Lounas klo.15:30:

2/3 Halloumhampurilaisesta, puolikkaat ranskalaiset, Pepsi Max

Nuorempi poikamme halusi ”hamburgare” ja mieheni halusi pyöräillä, joten päätimme lähteä polkemaan neitsytmatkalle Sipoon kuuluisimmalle grillille – Box Café & Grilliin. Paikka on tunnettu etenkin hamppareista ja nyt ymmärrän miksi. Hampparit olivat TODELLA meheviä! Itse otin halloumhampparin siinä luulossa, ettei hampurilaiseen tule ollenkaan pihviä (koska en niin välitä pihvistä), mutta hampparissa oli sekä naudanlihapihvi, ETTÄ halloum. Loppujen lopuksi mieheni päätyi syömään oman hampurilaisensa lisäksi loput minun ja lapsen purilaisesta.

Matkaa kertyi pyöräillen ihan mukavasti ja pyörän peräkärry toi ”kivan” pikku haasteen polkemiseen. Meinasi ylämäessä happi loppua!

Iltapala klo.19:40:

”Överisalaatti”, eli salaatti jossa salaattisekoitusta, tomaattia, paprikaa, kurkkua, kananmuna, viinirypäleitä, pistaasipähkinöitä, homejuustoa ja kanaa

Rakastan salaatteja ja etenkin överisalaatteija! Kanan, homarin, pistaasipähkinöiden ja viinirypäleiden yhdistelmä on pettämätön! Liikun aika paljon, joten koetan syödä mahdollisimman monipuolisesti, jotta saan paljon suojaravinteita, eikä lounaan hampurilaisateria ollut mikään varsinainen terveyspommi.

Iltatee 20:45

Tee + keksi

Katsoin tanssii tähtien kanssa ja tuli hirveä makeanhimo. Koetin ensin teetä, mutta se ei vielä auttanut, joten otin seuraksi keksin (ei ehtinyt enää kuvaan). Helpotti!

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *