Hae
Katri Gruner

Perjantain ruokapäiväkirja

Ruokapäiväkirjat ovat olleet tosi tykättyjä postauksia ja itsekin niitä tykkään lukea muilta bloggaajilta. Te kyselette multa usein IG:n puolella (katrigruner) voisinko näyttää teille mitä syön milloinkin? Ruokavalioasiat selvästi kiinnostavat seuraajia ja näin uuden vuoden alussa oman syömisen parantaminen on monen fokuksessa.

itse pyrin syömään arjessa terveellisesti ja herkuttelemaan hyvin hallitusti. Itselleni haaste ei ole niinkään herkuttelu tai muuten se mitä syön, vaan ateriarytmi. Olen heittänyt keikkaa nyt joulukuusta lähtien toisella työnantajalla ja koen, että se on parantanut myös omaa ruokarytmiäni. Työskentelin paljon syksyllä kotona ja huomasin, että selvästi ruoka-ajat olivat välillä mitä sattuu. Otan töihin mukaan 90% vuoroista omat eväät. Jos minulla on kaksi vuoroa, esimerkiksi aamuvuoro, niin otan töihin tukevan aamupalan (esimerkiksi tuorepuuroa), sekä yhden lämpimän ruoan. Töissä minun tulee myös liikuttua paljon, joten se on lisännyt luonnollista näläntunnetta.

Perjantain minulla ei ollut kuitenkaan töitä vaan koulupäivä. Opiskelen Vantaalla Careeriassa Yrittäjän ammattitutkintoa. En ottanut kouluun eväitä, koska ehdin syödä kotona aamupalan ja tiesin, että söisin koulussa lounaan. Tässä kuitenkin koko päivän ruokailut.

Aamupala 07:30

Rakastan luonnonjugurttia ja syön sitä monena aamuna joko sellaisenaan, tai teen siitä tuorepuuroa. Lisäsin jugun päälle vähäsokerista mysliä, chiasiemeniä, sekä yhden luumupiltin. Lisäksi tietysti pari kuppia kahvia kauramaidolla ja berocca viherjauheella. Tällä hetkellä käytössäni on Kiki Healthin Nature’s living superfood organic blend (*saatu blogin kautta). 

Lounas 11:30

Mulle oli ehtinyt tulemaan aamupalan jälkeen jo aivan järkky nälkä! Koulun lounasravintolan tarjonta ei ollut kovin houkutteleva, mutta päädyin pinaattitonnikala-lasagnetteen. Normaalisti en syö pastaa, koska se ei oikein sovi vatsalleni. Lisäksi otin salaattia. Leipää en ottanut, koska en yleensä sotke kahta eri hiilarinlähdettä, etenkin kun istun koko päivän koulunpenkillä. Kulutus on niin pientä.

Välipala klo.16:00

Saavuttuani koulusta kotiin ja haettuani lapset hoidosta olin jälleen nälkäinen. Rakastan hapankorppua ja tämä kombinaatio on pettämätön: Hapankorppua, voita, reilusti keittokinkkua, sinappia ja porkkanaa. Kannattaa kokeilla! Lisänä iso kuppi teetä ja satsuma. Ja Me naiset.

Illallinen klo.19.30

Syömme yleensä lämpimän ruoan perjantaisin normaalia myöhemmin. Tällä kertaa emme jaksaneet venyä kovin uskomattomiin suorituksiin keittiössä, joten loihdin suoraan pakastimesta Finduksen täysjyvä kalafileitä (lapset rakastavat näitä!), ja lisäksi tein perunamuusia (sen sentään ihan alusta asti). Söimme myös salaattia, johon laitoin jääkapista löytyneet leipäjuuston jämät. Pyrin käyttämään kaiken jääkaapista, jotta ruokaa ei ehtisi mennä vanhaksi.
Hemmottelin itseäni hyvin sujuneesta viikosta vielä pepsi maxilla.

”Iltapala” klo.22

Perjantai-iltaisin lempipuuhaani on joko katsoa miehen kanssa leffaa tai katsoa yksin youtube-videoita. Tänään vuorossa oli jälkimmäinen miehen katsellessa vapaaottelua. Olin tuonut Thaikuista mukanani robottikarkkeja, jotka koukuttivat minut täysin reissulla!! Söin vain kolme karkkia, hyvä minä.

 

Jos toivot jatkossakin blogiini ruokapäiväkirjoja, niin muista painaa otsikon alta ♡!

6 kommenttia

  1. eve kirjoitti:

    Apua, porkkanaa leivän päällä! Tuota en ole ikinä nähnytkään! 😀

  2. Nikita kirjoitti:

    Joo lisää! Tee myös lempi ruuat postaus 🥰

  3. Riikkauuu kirjoitti:

    Niin kiva postaus, eli todellakin lisää näitä!

  4. Jonna / Palasia arjestani kirjoitti:

    Meillä myös nuo valmiit kalafileet ovat tytön suurta herkkua! Täytyykin taas joku päivä ostaa niitä 🙂 Toi sun hapankorppusetti on sen verran härö, että täytyy ehkä kokeilla 😀

    • grunerkatri kirjoitti:

      Siis se on YLLÄTTÄVÄN hyvää 😀 ! En kauheasti tykkää kinkuista muuten, mutta tuossa kombossa se on voittamaton…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *